Mi van egy zero waste életmódot követő nő táskájában?

 corncockle-ecoffee-cup.png

bambusz kávés pohár, forrás:econeked.hu; 

Néhány éve indultam el a zero waste (nulla hulladék) életmódot követő úton. Első lépésként a  mosószert, és a többi tisztítószert cseréltem le, a ruhákat régóta mosódióval mosom. Aztán szép lassan haladva leszoktam a rágóról, az ásványvízről és a szívószálról is. Beszereztem lenvászon bevásárló szatyrokat és újrahasznosított anyagokból táskákat. A bevásárlásnál törekszem a csomagolásmentességre. Lassan-lassan a piacon tejterméket áruló hölgy is megszokja, hogy saját üveget viszek a tejfölnek, írónak, tejnek. A babot, diót, mákot, magokat, aszalt gyümölcsöket a magammal vitt textilzacskóba kérem.

4-reszes-etelhordo.jpg

Fém ételhordó, forrás:bolt.krisnavolgy.hu;

A férjem naaaagyon-naaaagyon nehezen kezdte elfogadni az újabb "hóbortomat", de most már igyekszik alkalmazkodni hozzá. Baromi nehezen szokott le az "ezer" nejlonzacskóba való pakolásról. A legnagyobb problémát máig a PET palackok okozzák, és ez a mostani kánikula egyáltalán nem könnyíti meg a dolgom. Sajnos, a férjem és a fiam kartonszámra cipelik haza a vizet. Hidegebb időben nincs gond, mert többnyire teát isznak, de ebben a hőségben csak ritkán tudom erre rávenni őket. Hála Istennek, az üdítőktől már megszabadultunk. Én teát, saját magam által préselt gyümölcslét és tisztított vizet iszom. Na, de térjünk rá a címben szereplő kérdésre: Mi van a táskámban? Mik azok a dolgok, amiket magammal viszek, amikor elmegyek otthonról?

nerezove-slamky-7.jpg

fém szívószál, forrás: eredetiajandekok.hu;

Mindig van nálam: egy vászonszatyor, egy kenyeres és egy zöldség-gyümölcsös zsákocska; egy bambusz pohár, mert az én 100/65 vérnyomásom igényli az életmentő kávét, még útközben is. Továbbá van a táskámban fém szívószál, vízzel teli kulacs és textil zsebkendő. Ha valamelyik vega étteremben szeretnék ételt vásárolni, akkor fémből készült ételhordót is viszek magammal. Ja, majd' elfelejtettem, mindig nálam van az ebookom. Ezt volt az a kütyü, amit nehezen szoktam meg, de ma már lépni sem tudok nélküle. Ez különösen nyaraláskor hasznos, hisz egy kisebb könyvtárnyi könyvet vihetek magammal. 

big_6eb86cf61bde4528b741aaed6007e3cb.jpg

műanyag kulacs, forrás: decathlon.hu;

A nőcis cuccoknak sem kell kimaradni a táskámból, hisz már nagy választékban kaphatóak természetes anyagból készült sminkek.

Ne higgyétek, hogy ha elmegyek, egy teli puttonyt cipelek magammal, hiszen ha nem bevásárolni készülök, akkor az én táskám is a normál női táskával azonos méretű. Persze egy nagyobb piacozásnál még a fülemen is lóg a cucc, de ez akkor így volt, amikor nejlonzacsikat  használtam.

A zero waste kezdeményezés olyan életmód kialakítását tűzi ki célul, amelyben nem keletkezik végleges hulladék, mivel a folyamatokból kilépő minden anyag máshol még felhasználható lesz, illetve a folyamat végén csökken a hulladékok mennyisége és veszélyessége. Javaslom, próbáljátok ki, csak az elején macerás kicsit, de könnyen meg lehet szokni. 

FOLYT. KÖV.!

Ha tetszett az írásom, kérlek lájkold ! �

Ha esetleg nagyon tetszett, kérlek oszd is meg! ❤️

Köszi, hogy itt jártál! �

Ha van kedved hasonló érdekességeket olvasni, bejegyzéseimet megtalálod a: http://moravcsikandi.blog.hu/

oldalon!