Micsoda nő!

iris-apfel-s-newest-decor-line-brings-the-jungle-home-5aa2b72d727e7f083ec1975f-w1000_h1000.jpgImádom az óriási szemüvegét. Imádom a bizsuit, ó azok a karkötők! Imádom a harsány stílusát és imádom a korát. A 98 éves divatikon most írt alá szerződést az IMG ügynökséggel.

Nem ő az egyetlen, de talán ő a legidősebb nő, akit mostanában fedeztek fel a maguknak a modellügynökségek. Például a Céline 2015-ös kampányának a 84 éves Joan Didion volt az arca, Isabella Rossellini (Ingrid Bergman lánya, 67 éves ) 2018-ban még a  Dolce & Gabbanának dolgozott, illetve Veruschka (80 év) nemrég még részt vett az Acne Studios kampányában, illetve a mai is gyönyörű 87 éves Carmen Dell'orefice. Nem mellesleg a londoni Gray Model Agency (szürke modellek ügynöksége) csupa idősebb modellel dolgozik.

Vajon miért lett fontos a vezető divatcégeknek az idősebb modellek alkalmazása? Nem vagyok járatos ebben a világban, a választ csak találgatni tudom. Talán nem lövök nagyon mellé, ha azt gondolom, hogy a kuriózum mellett, az adott szociálkulturális helyzetet, illetve a gazdasági lehetőségeket a divatcégek menedzsmentje felismerte. Az életkor meghosszabodása miatt a nők később vonulnak ki a munkavilágából, illetve az európai társadalmak elöregedése okán az idősebb korosztálynak is megváltoznak az öltözködési szokásai. Hol vannak már a műanyagotthonkás, hajcsavarós, 60 éves nyugdíjas "nénikék". Gondolom, megvan a kép mindenkinek.

Iris Apfel egyébként nem érkezett messziről a divat világába, hisz az '50-es években férjével, Carl Apfellel Old Wordl Weavers néven textilcéget alapítottak, és  ő volt 9 amerikai elnök   (Truman, Eisenhower, Kennedy, Johnson, Nixon, Ford, Carter, Reagan és Clinton) felkérésére a  Fehér Ház lakberendezője. Néhány éve IRIS címmel dokumentumfilm készült az életéről, és  96 éves korában Accidental Icon, vagyis Véletlenül lett ikon címmel adta ki legújabb könyvét. Lenyűgöző ennek az extravagáns nőnek a munkabírása.

Egyébiránt, ha megnézem Iris szettjeit, nem vagyok biztos benne, pontosabban biztos vagyok abban, hogy nem az idős modell saját korosztálya adja majd a rajongói többségét. Véleményem szerint sokkal inkább a bevállalós, bizonyos szubkultúrához tartozó 40+ és 50+ hölgyek a potenciális vásárlói a bemutatott ruháinak.

Az alapvetést, amit megfogalmaz Iris teljesen magaménak érzem. Kis pökhendiséggel állíthatnám, hogy ezt én is mondhattam volna. „Nem tudsz mindenkinek megfelelni. Én magamnak öltözködöm, történjék bármi” .

FOLYT. KÖV. !

 

Forrás: wikipedia.org, elle.hu, képek: https://www.gotoglamourgirl.com/2018/03/12/iris-apfels-colorful-collection-for-grandinroad-com/