A betegség "átírta" a bakancslistám. Vagy mégsem?

909.jpgA mai bejegyzésem mottóját Spiró György: Csirkefej c. drámájából választottam! A drámát a Katona József Színházban láttam. Ez volt Gobbi Hilda utolsó szerepe. Ekkor már gyakorlatilag haldoklott. A Vénasszony (Gobbi) ebben a rövid dialógusban fogalmazza meg az élete esszenciáját. 

“VÉNASSZONY Te ezt nem érted – én se tudtam soká – nem is lehet tudni, amíg van idő – hogy nincs idő –

NŐ Nagyon jó egészségnek tetszik örvendeni.

VÉNASSZONY Hát ez az – hogy semmi bajom – mégis el kell menni – Sír.

NŐ Jaj istenem, ne tessék, most miért?

VÉNASSZONY  Végig nem volt semmi – és nem lehetett érteni semmit az egészből – hosszú volt és unalmas – mégis valahogy – csak egy-két perc volt – amikor álmodok – akkor látom – hogy mennyire most volt…”

Sokat morfondíroztam ezeken a gondolatokon. Nem szabad, hogy valaki az élete végén ezt a tanulságot vonja le. Nem szánom letargikusnak ezt a bejegyzést, inkább csak elgondoltatónak. Na, de térjünk is rá a bakancslistára.

Bakancslista, angolul: bucket list. Egy film címe, amely a köztudatba hozta nálunk is a fogalmat. A két főszereplő két haldokló férfi, akik rájönnek, hogy az életük eddig egy unalmas és semmirevaló élet volt. Nem akarnak így meghalni, ezért írnak egy listát – ez a bakancslista –, arról, hogy mit szeretnének még az életük hátralévő részében csinálni. (főszereplők: Jack Nicholson  és Morgan Freeman)

Elhatároztam, hogy nekilátok, és összeírom a saját bakancslistámat, persze tele fantasztikus álmokkal, ötletekkel. Aztán "összeköltöztünk a parkival", és első felindulásból széttéptem a listát. Mi a fenét kezdjek ezekkel a tervekkel, hisz ezek egészséges emberre "voltak kitalálva".  Egy idő után rájöttem, hogy a filmben szereplő két férfi sem volt egészséges, mégis ők tették világhírűvé a fogalmat. Hát akkor lássunk neki az új listának, vajon , mi változik az előzőhöz képest? A bakancslista leírása komoly dolog, csak olyan álom kerülhet rá, amit átgondoltam, a mostani állapotomnak megfelelő, és a megvalósításuk lehetséges. Tehát nem lehet csakúgy ripsz-ropsz összeállítani. Addig agyaltam, hogy nagyon keveset kell változtatnom, hisz a bakancslista olyan terveket kell tartalmaznia, amire vágyom.

Nálam a prioritás az utazás. Ezzel nincs gond. Néhány ország esetében kicsit jobban át kell gondolni, hogy oda hogy jutok el. Pl. Jeruzsálem kerekesszékkel elég necces, gondoltam én, majd beszéltem erről, egy sclerozis multiplex betegséggel együtt élő pasival, aki szintén kerekesszékkel utazik, ő mondta, hogy "Andi, nincs lehetetlen! Megoldod. Még agyalok rajta. Aztán még szeretnék elutazni Auroville-be (India), meg még ezer más helyre (anyósom még a házasságunk kezdetén már előre figyelmeztette is a férjemet, hogy vigyázzon a családi kasszára, mert el fogom utazgatni).

A boksz nem volt rajta az eredeti listámom, mert álmomban sem gondoltam, hogy egyszer lehetőségem lesz rá. Amint püfölöm a zsákot, néha-néha odaképzelek valakit, akire nagyon megharagudtam az életemben, és  csak úgy záporoznak rá az ütések (kellőképpen szégyellem is utána magam, mert hívő ember vagyok. de nem tehetek róla, olyan jól esik).

Tervezek még egy tandemugrást, de ahhoz meg kell kapnom a jobb csípőmbe a protkót. Úgy tűnik, augusztus elején meglesz a műtét. Legkorábban 2020 tavaszán ugorhatok... 

Miután addikt tanuló vagyok, még tanulnék valamit, talán egy kis újságírást… A  listám folyamatosan bővül, és motivál, nem hagyja, hogy elengedjem magam. Ha még nincs kész a bakancslistátok, tüstént kezdjetek neki Ha eddig nem láttátok, feltétlenül nézzétek meg A Bakancslista c. filmet!

És, hogy a címben szereplő kérdésre válaszoljak, a betegség valóban átírta a bakancslistámat. Jobb lett. 

FOLYT. KÖV.! 

A kép forrása: Port.hu;