Kerekesszékkel Barcelonában...

gaudi-haz-1.jpgRégóta a bakancslistámon van Barcelona, de bevallom őszintén azt hittem, hogy a betegségem nem engedi majd, hogy teljesüljön. Aztán rájöttem, hogy nem kell ennek feltétlenül így lennie. A férjemmel megbeszéltünk, hogy ő is szereti Barcelonát, és elindultunk. Két hátizsákkal, mint a fiatalok. De javu érzésem volt, mert én így utaztam be sok európai várost, és nem sokkal  több cuccal  voltam Amerikában, Kanadában, Argentínában és Mexikóban. A korosztályom kedvenc könyve, persze az enyém is, Kerouac  Úton  című regénye volt. Ez inspirálta utazásaimat.  

Barcelonáról sokat olvastam,  és  nekem azért tetszett, mert sokszínű, mindenki megtalálhatja benne azt, ami őt érdekli. Középkor, kultúra, modern művészetek, szórakozás, természet, narancsfák, foci, olimpia park, ételkülönlegességek, stb.

December közepén utaztunk, nagyon kellemes volt az időjárás, napközben 15 fok körüli hőmérséklettel. Ha valaki csak Barcelonára kíváncsi, akkor minimum 3 napra érdemes ide utazni, de 1 hét alatt sem fogy ki a látnivalóból.

Mit nézzünk meg feltétlenül?

A Plaza Espanán érdekesség a Les Arenas, ami anno torreádor arénaként funkcionált, ma viszont plázaként működik. A tértől délre haladva a Font Magica szökőkúthoz jutunk, ami sajnos a téli időszakban nem üzemel, egyébként fény és hangjátékkal szórakoztat. A Montjuic park a barcelonai olimpiai játékok legfontosabb helyszíne volt, viszont nem csak a sportkedvelők kedvenc helyszíne lehet, hanem azoknak is, akik szeretik a nyugodt zöldövezeteket, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a városra, illetve a tengerpartra és a kikötőre is.

A La Rambla Barcelona híres sétálóutcája, amely a Plaza Catalunát és a Kolombusz szobrot köti össze. Nehogy kihagyd a La Boqueriát, ahol minden féle halat, tengeri erkentyűt, gyümölcsöt, zöldséget, húsárut és édességet csodálhatsz, illetve kóstolhatsz meg!

img_20181215_133101.jpg

Aki történelmi látnivalóra vágyik, annak kötelező Barcelona gótikus negyede. Katedrálisa csodálatos, illetve hirtelen sok kis szűk utcán találhatjuk magunkat. A modern Barcelona színtere a L’Eixample:. széles utak, Gaudi híres épületei és temploma, a Sagrada Familia itt található. Érdemes bemenni a Casa Milába és a Sagrada Familiába is. A Güell Park Gaudi híres parkja. Szerintem nem kell bemutatnom senkinek a mézeskalács házikókat. Szintén kötelező látványosság Barcelonában. Akár egy fél napot is el lehet ott tölteni. Tibidabo (templom, vidámpark, szép kilátás), Montserrat (híres zarándokhely természeti szépségekkel) és a Costa Brava partszakasz.Ha kellőképpen elfáradtál és megéheztél, menj be egy igazi spanyol étterembe, és kóstold meg a helyi finomságokat!

img_20181216_132211.jpg

És most arról írnék, hogy milyen volt kerekesszékkel utazni? A repülőtéren az asszisztencia kiváló. Amikor megláttak a sorban, odajött egy fiatal hölgy és attól fogva kézről kézre adtak minket, és szinte észre sem vettem, már fent is ültünk a gépen. Mindezekért hála a Pelikán.hu online utazási iroda munkatársainak, akik mindent tökéletesen megszerveztek nekünk. Köszönöm Dóri!  

Barcelona nem kizárólag Gaudi miatt csodálatos, hanem az emberekhez való viszonya miatt is. A betegek szemüvegén át láttam most ezt a várost, és megállapítottam, hogy Barcelona az általam eddig látott városok között a legélhetőbb.Tele van kerekesszékkel közlekedő emberekkel, öregekkel, fiatalokkal. Itt nem ciki betegnek lenni. Férjem szerint kétféle ember él itt: az egyik már roki, a másik pedig lesz roki. A város szereti őket, hogy ezzel a kis képzavarral éljek, minden az ő kényelmüket szolgálja. A legkisebb étkezde előtt is van rámpa és bent pedig mozgássérült WC és pelenkázó. Az összes autóbusz 2. ajtaján a felszálláshoz egy rámpát engednek le, amin babakocsival, kerekesszékkel közlekedők fel-, le tudnak mászkálni. A Metró minden megállójában lift van. A legszuperebb pedig az elővárosi vonatokon, pl. mint a HÉV, mozgássérült WC és pelenkázó van a kijelölt kocsiban.

A barátnőmnek lelkendezve elmeséltem mindezt, meg azt is megjegyeztem, hogy ennyi tolószékes, rollátoros embert nálunk nem láttam. A barátnőm szerint valószínű nálunk is vannak sokan, csak nem egyszerű egyedül, segítők nélkül közlekedni. És sem a tömegközlekedés, sem az éttermek/kávézók nincsenek ránk felkészülve. Ezért nem láthatóak. Sajnos igaza lehet.

A látnyosságokat és érdekességeket még oldalakon keresztül tudnám taglalni, úgyhogy kalandra fel, irány Barcelona!  Nekünk Málta.

img_20181214_162647.jpg

FOLYT. KÖV.!